הסרת כתמי עור

כתמי עור-כתמים בפנים
יש כמה בעיות שמטרידות נשים וגברים אחת היא הקמטים מראים את הזדקנות העור ומדגישים את הגיל, והשנייה היא כתמים ופיגמנטציה תופעות שהם בעיה אסתטית ומפריעות לשני המינים במראה המושלם של הפנים.

שני הגורמים העיקריים לתופעת כתמי העור היא תורשה וחשיפה מצטברת לקרינה האולטרה סגולה של השמש.

כדי לעשות סדר נחלק את כתמי הפנים למחלקות הבאות:
1.כתמים שנוצרו עקב תורשה-השומה על שם בקר-
אלו הם כתמים חומים והם מופיעים אצל כאחוז מהגברים הצעירים בגיל ההתבגרות, העיקר על הכתפיים, על קדמת החזה, ועל השכמות, כתמי “קפה בחלב”-כתמים בצבע חום בהיר שיכולים להופיע בכל גיל ובכל חלקי הגוף.

פיגמנטציה שמקורה בחשיפה לשמש
נמשים-סוג זה של כתמים הוא השטחי ביותר, והוא נוצר כתוצאה מייצור עודף של פיגמנט המלנין בתאים המונוציטים, המצויים בשכבת האפידרמיס ,הייצור העודף הזה, שמעניק לעור את הגוון השזוף הוא למעשה מנגנון הגנה חשוב של העור מפני הקרינה האולטרה סגולה ואולם אצל אנשים בהירי עור ושיער ובעיקר אצל ילדים, הצטברות בלתי אחידה שלו בחלק מתאי עור באפידרמיס שנחשף לשמש מתבטאת בהופעת נמשים. האזורים החשופים ישירות לשמש כמו עור הפנים כמות הנמשים תהיה רבה במיוחד ,ואילו באזורים שנחשפו פחות, הכמות תהיה קטנה יותר בגיל הילדות, הנמשים בולטים יותר בקיץ ולרוב נעלמים החורף, אך החשיפה מתמשכת לשמש הם הופכים אט אט לקבועים מה שמעיד על נזק קבוע לעור.
 

חייגו עוד היום 072-33-80-510 או מלאו את הטופס ונחזור אליכם

חייגו עוד היום
072-33-80-510 או מלאו את הטופס ונחזור אליכם


סולאר לנטיגו-כתמים אלו, המכונים גם כתמי גיל הינם עמוקים יותר ומעידים על נזק משמעותי לעור. כתמים אלו שצבעם חום כהה נוצרים באזורים שנחשפו במשך שנים לשמש ונובעים מעליה במספרם של התאים המלנוציטים באפידרמיס, ברוב המקרים הם מופיעים בגיל מבוגר בעיקר על פני הגב העליון וגב הידיים והזרועות. אם זאת הם עלולים להופיע גם בכל גיל ,לאחר כוויות שמש קשה, באזור שבו התרחשה הכוויה, בניגוד לנמשים הם נותרים קבועים ואינם נעלמים עם תום הקיץ.

מלזמה-כתמי שמש המופיעים על רקע שינויים הורמונליים מופיעים בעיקר אצל נשים בהריון או עקב נטילת גלולות-כתמים רחבים וסימטריים-בעיקר באזור הלחיים ,מרכז המצח, ומעל לשפה העליונה. כתמי המלזמה מתבהרים לאחר הלידה או עקב הפסקת הגלולות .כתמים אלה שכיחים יותר בקרב נשים כהות עור וגם השינויים אצלן חמורים ובולטים יותר כתמי היפו-פיגמנטציה-נוסף על הכתמים החומים ,סוג נוסף של כתמים השכיח בקרב גילאי 30 ומעלה ומופיע על הזרועות, הם כתמים לבנים בעלי צורה טיפתית [בצורת טיפות] ,הסובלים מהם טועים לעיתים קרובות לחשוב  שמדובר בפטרייה, בניגוד לכתמים החומים ,כתמים לבנים אלו נובעים מכך שהתאים המלנוציטים מייצרים פחות מלנין ,,ואולם גם הם נובעים מחשיפה מוגזמת ומתמשכת לשמש.

נקודות חן—נקודות חן, הן בחלקם מולדות, אך בחלקן נרכשות ומהוות תוצאה של חשיפה רבת שנים לשמש במיוחד באזורים החשופים  ,הן נובעות מריבוי מקומי של תאים מלנוציטים, מספר השומות גדל עם השנים והם עלולים לשנות את צורתם ואת צבעם עקב הקרינה של השמש לכן חשוב לעקוב אחריהן ולהודיע על כל שינוי

הכתמים הקלים היותר להסרה הם נמשים וכתמי שמש שבהם הצטברות הפיגמנט נותרה בשכבה העליונה של העור, הכתמים הבעייתיים ביותר הם הכתמים התורשתיים, כשמדובר על כתמי ההיפר-פיגמנטציה פותחו לאחרונה תכשירים שמסוגלים לטפל בבעיה ופועלים להבהרת הכתמים ולהפחתם וליצירת גוון אחיד, יש להקפיד על מריחת מקדם הגנה רפואי במשך כל הטיפול עקב רגישות העור.
דילוג לתוכן